PAS DUN KOTA

PAS DUN KOTA

Sabtu, 30 Mei 2015

Kesal jalan kerap rosak


Kesal jalan kerap rosak
29 Mei 2015

KOTA – Rata-rata penduduk dan pengguna jalan raya dari Kampung Astana Raja ke Pekan Kota berasa kesal dan kecewa apabila laluan berkenaan sering rosak teruk dan ada kalanya kerja-kerja pembaikan tidak meletakkan sebarang tanda amaran.

Tinjauan Sinar Harian ke lokasi Selasa lalu kejadian mendapati laluan berkenaan masih belum berturap dan tiada kon atau tanda amaran diletakkan di beberapa tempat, bagaimanapun, pada keesokan harinya laluan berkenaan telah diturap namun masih rosak.

Menurut seorang pengguna jalan raya, Ishak Omar, 55, sebelum ini dia berasa agak kecewa apabila melalui jalan yang rosak berkenaan berikutan bukan hanya satu lokasi, tetapi membabitkan lebih daripada dua tanpa ada sebarang amaran diletakkan.

“Bagaimanapun, pada pagi hari Rabu lalu, saya lihat jalan ini sudah diturap. Saya tidak tahu sama ada jalan ini diturap disebabkan insiden kemalangan hari sebelumnya atau sememangnya sudah termasuk dalam jadual masa kerja mereka.

“Bagaimanapun, apa yang saya kesalkan walaupun berturap, jalan ini masih lagi rosak dan mengundang bahaya kepada pengguna jalan raya. Oleh itu, saya sangat berharap pihak bertanggungjawab dapat memantau kerja-kerja pembaikan jalan supaya ia mengikut spesifikasi yang telah ditetapkan,” katanya yang menetap di Kampung Baru Penajih.

Ishak berkata, kerja membaik pulih jalan sambil lewa hanya akan menyebabkan hasil yang tidak berkualiti dan kerosakan berkenaan kebiasaannya berulang kembali seperti yang terjadi di jalan berkenaan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan